MEMBANGUN BRANDING ORGANISASI KARANG TARUNA MELALUI SOSIAL MEDIA
DOI:
https://doi.org/10.33480/abdimas.v4i01.3029Keywords:
Sosial media, youth organization, branding, publication, promotionAbstract
The rapid development of technology and information in recent years has made the internet a communication tool that is widely used by the community. In the current pandemic period, where there are social restrictions, social media as a digital means, its presence is very important for all circles of society where one of the benefits of social media is as a promotional/branding media including for promotion of organizations, for example by making posts about activities related to social media. positive activities carried out by the organization on social media. Branding is an effort to promote something by forming a self-image so that it gains the trust of the general public. Karang Taruna is a forum for fostering and developing as well as empowering in an effort to develop productive activities by utilizing all the potential available in the environment, both human resources and natural resources that already exist and the use of the internet as one of its social activities. The Karang Taruna 07 management wanted to build organizational branding, but due to lack of knowledge about the importance of building organizational branding and did not know how to make organizational branding so that the Karang Taruna 07 management did not yet have the Karang Taruna 07 organizational branding. administrators and members of the youth organization about organizational branding and how to manage social media to improve the organization's image. In connection with the Covid19 pandemic, the community service program on "Utilization of Social Media for Branding of Youth Organizations RW 07 Kwitang Village" in the form of lectures, discussions and questions and answers and practicums was carried out using online media. From the implementation of this training, it is expected to increase the knowledge and abilities of the participants on how to use social media to build positive organizational branding so that they can support youth activities.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Dengan mengirimkan manuskrip ke Jurnal AbdiMas Nusa Mandiri, penulis setuju dengan kebijakan ini. Tidak diperlukan persetujuan dokumen khusus.
Hak Cipta :
Hak cipta atas artikel apa pun di Jurnal AbdiMas Nusa Mandiri dipegang penuh oleh penulisnya di bawah lisensi Creative Commons CC BY-NC.
- Hak cipta pada setiap artikel adalah milik penulis.
- Penulis mempertahankan semua hak mereka atas karya yang diterbitkan, tak terbatas pada hak-hak yang diatur dalam laman ini.
- Penulis mengakui bahwa Jurnal AbdiMas Nusa Mandiri sebagai yang pertama kali mempublikasikan dengan lisensi Creative Commons Atribusi 4.0 Internasional (CC BY-NC).
- Penulis dapat memasukan tulisan secara terpisah, mengatur distribusi non-ekskulif dari naskah yang telah terbit di jurnal ini kedalam versi yang lain (misal: dikirim ke respository institusi penulis, publikasi kedalam buku, dll), dengan mengakui bahwa naskah telah terbit pertama kali pada Jurnal AbdiMas Nusa Mandiri;
- Penulis menjamin bahwa artikel asli, ditulis oleh penulis yang disebutkan, belum pernah dipublikasikan sebelumnya, tidak mengandung pernyataan yang melanggar hukum, tidak melanggar hak orang lain, tunduk pada hak cipta yang secara eksklusif dipegang oleh penulis.
- Jika artikel dipersiapkan bersama oleh lebih dari satu penulis, setiap penulis yang mengirimkan naskah menjamin bahwa dia telah diberi wewenang oleh semua penulis bersama untuk menyetujui hak cipta dan pemberitahuan lisensi (perjanjian) atas nama mereka, dan setuju untuk memberi tahu rekan penulis persyaratan kebijakan ini. Jurnal AbdiMas Nusa Mandiri tidak akan dimintai pertanggungjawaban atas apa pun yang mungkin timbul karena perselisihan internal penulis.